globalmoto_kveten





Téma: Busa - vlnění...!?
 
21.8.2008 v 21:51
už se někomu pořádně a nečekaně rozvlnil Autobus,případně jiná motorka tak,že musel úplně zaklapnout a doufat,že to ustojí???

Mě dneska poprvé a musim přiznat,že jsem se na ni poprvé necítil vůbec jistě a ty náznaky rozvlnění tam pak ještě párkrát byly...

Byla to rychlá prvá táhlá,na pětku tak cca 180-220Km/h,možná víc,nevim přesně,je to jen odhad...

Nevim,jestli tam byly nějaký velký nerovnosti,ale je to v místě ,který jsem jel nesčetněkrát a nikdy na žádný motorce nikdy nic podobnýho...

Je fakt,že letos jsem jezdil skoro jen ve dvou,ale nastavení podvozku jsem nijak neupravoval,jen jsem zkontroloval,jestli je nastavený origo a myslim že jo(nechtěl jsem moc experimentovat!)

Ted´ ale budu muset,zřejmě to bude chtít přitvrdit,nebo nevim,měl jsem pocit na každý nerovnosti ,nebo hupu,jako kdyby až nepřirozeně jako-by odskakoval zadek,nebo nevim jak to popsat,něco mezi houpánim a odskakovánim,ale před tim nikdy nioc,ani sólo...

Má někdo podobnou zkušenost,eventuelně nějaký rady,co s tim???

Taky jsem spozoroval,že na Buse se mi jezdí asi líp ve dvou,nějak to líp sedí a chová se to předvídatelnějc,ale je to možná jen takovej pocit a nebo taky tim,že jenom přece s batůžkem jezdim trošku jinak...

PS: vůle na kolech + v krku rovnou vypouštim,motorka má najeto cca 20 000 a jede normálně rovně...

Naposledy editováno 21.08.2008 22:26:22
Předchozí
1 2
Následující

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 21:58 | Nahoru | #1
s tím podvozkem bych to neviděl tak hrozně, jezdí se na motorkách s totálně mrtvým podvozkem a jezdí se. jakou máš přední gumu? nová? jetá? závodní? řezaný slick?

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:00 | Nahoru | #2

Dolík ....>s tím podvozkem bych to neviděl tak hrozně, jezdí se na motorkách s totálně mrtvým podvozkem a jezdí se. jakou máš přední gumu? nová? jetá? závodní? řezaný slick?



Gumy kupuju nový a to zásadně komplet sady.

Teď naposled nová sada Metzeler Sportec M3,najeto cca 5 tis.Předek cca ještě 40%,zadek cca 10-20%...

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:08 | Nahoru | #3
Ve dvou se ti možná jezdí líp,ale já když jedu sám,tak není problém ji sklopit na stupačku a ani se necukne.Je hodně důležitý mít nastavený předpětí a útlum.Každopádně jestli to máš nastavený na dva,tak je jasný,že to může být měkčí a pak když si takhle řízneš zatáčku,tak že se to rozvlní.Já to mám docela natvrdo,ale celkem dobrej kompromis.Přesnej návod není.Vem si šroubováček a klíč a musíš nastvit projet se a zase ladit dokut to nevychytáš.Se zatkem jde ruku v ruce i předek!Sice ti to zabere třeba odpoledne,ale pak se ti tvá snaha odvděčí super zažitkama v zatáčkách!

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:09 | Nahoru | #4
mari> nepřehnal si to s plynem? když zaklapneš, tak by to s tebou mohlo zamávat.

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:25 | Nahoru | #5

Dolík ....>mari> nepřehnal si to s plynem? když zaklapneš, tak by to s tebou mohlo zamávat.



když máš naložíno přes 200 kila,tak to s plynem přehnat nemůžeš,kord když tam máš za 5,nebo za 6.

Nebylo to podmíněný ani prodkym přidáním,ani ubráním,prostě jsem dával svižnějc pravou...

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:27 | Nahoru | #6

Durex>Ve dvou se ti možná jezdí líp,ale já když jedu sám,tak není problém ji sklopit na stupačku a ani se necukne.Je hodně důležitý mít nastavený předpětí a útlum.Každopádně jestli to máš nastavený na dva,tak je jasný,že to může být měkčí a pak když si takhle řízneš zatáčku,tak že se to rozvlní.Já to mám docela natvrdo,ale celkem dobrej kompromis.Přesnej návod není.Vem si šroubováček a klíč a musíš nastvit projet se a zase ladit dokut to nevychytáš.Se zatkem jde ruku v ruce i předek!Sice ti to zabere třeba odpoledne,ale pak se ti tvá snaha odvděčí super zažitkama v zatáčkách!



psal jsem,že na dva by to nastavená bejt nemělo a pokud by bylo,asi by to bylo spíš tvrdší než měkčí,nemyslíš?

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:32 | Nahoru | #7
ani né,protože pak si polovička stěžuje že to moc hopsá

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:37 | Nahoru | #8
ty pico guma tady radi :D sem te nevidel sprckaci ani nepamatuju :D

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:42 | Nahoru | #9
Týjo,my se známe?Podle Nicku mi to nic neříká

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:49 | Nahoru | #10
hh no popremejslej kolik bulldogu lita po trebe a mozna na to prides :D

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 22:55 | Nahoru | #11
Pricinu to sice neodstranuje, ale jestli chces v cechach jezdit zatacky 180kou mozna by se ti hodil tlumic rizeni.

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:06 | Nahoru | #12
Absence tlumiče řízení, pneumatiky před smrtí..?

edit: ok, absenci škrtám..

Naposledy editováno 21.08.2008 23:09:13

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:07 | Nahoru | #13

otas1>Pricinu to sice neodstranuje, ale jestli chces v cechach jezdit zatacky 180kou mozna by se ti hodil tlumic rizeni.



na to že jezdíš Suzuki bys mohl vědět,že Busa ho má v sérii...

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:09 | Nahoru | #14
[quote]Rod>Absence tlumiče řízení, pneumatiky před smrtí..?[/quote

Busa tlumič má v sérii a pneu před smrtí rozhodně nejsou...

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:09 | Nahoru | #15
To atas1:Asi budeš hodnej kluk,ale měl by si vědět,že Busa má tlumič řízení standartně

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:10 | Nahoru | #16
NaaR:že by Čejen?

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:10 | Nahoru | #17

Rod>Absence tlumiče řízení, pneumatiky před smrtí..?

edit: ok, absenci škrtám..



nepsal jsem o rozkmitání řidítek ale o rozvlnění stroje. s řidítkama to skoro nehlo,tlumič dle mého na tohle velkej vliv nemá ....

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:13 | Nahoru | #18
a vysedáš nebo ne?

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:22 | Nahoru | #19

Durex>a vysedáš nebo ne?



ty vysedáš ve dvou kilech?

jo vysedám,občas ale v pomalejších zatáčkách...

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:27 | Nahoru | #20
je fakt,že ve dvou kilech moc už ne. lol Poád nad tím přemejšlím.A silnice byla vpoho?

Busa - vlnění...!?

21.8.2008 v 23:30 | Nahoru | #21

Durex>je fakt,že ve dvou kilech moc už ne. lol Poád nad tím přemejšlím.A silnice byla vpoho?



i kdyby nebyla,nestávalo se mi,že bych na prvních 10-kilácích řešil následnej problém několikrát...

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 00:07 | Nahoru | #22
Zkontroloval bych tlak v pneu, pak bych zkusil poladit ten zadní tlumič..ve dvou se většinou motorka chová stabilnějc, ale při sportovnější jízdě, když bys to měl nastavený spíš soft, při větším zatížení se to bude víc houpat v zatáčce a na nerovnostech..ale já jezdim jenom starší "cestovní" stroje, který maj i na nejtvrdší nastavení zadek stejně spíš měkčí, tak to beru z tohohle pohledu.

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 00:08 | Nahoru | #23

kakabus>Zkontroloval bych tlak v pneu, pak bych zkusil poladit ten zadní tlumič..ve dvou se většinou motorka chová stabilnějc, ale při sportovnější jízdě, když bys to měl nastavený spíš soft, při větším zatížení se to bude víc houpat v zatáčce a na nerovnostech..ale já jezdim jenom starší "cestovní" stroje, který maj i na nejtvrdší nastavení zadek stejně spíš měkčí, tak to beru z tohohle pohledu.



tlak a stav pneu bylo první,co jsem zkontroloval...

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 08:20 | Nahoru | #24
A nedotahoval si někdy řetěz?Že by mohla být málo dotažená kyvka a nebo by kolo nebylo úplně v ose s předním

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 08:42 | Nahoru | #25
Zajímavý úkaz, ale když tak o tom přemýšlím, taky čas od času pozoruju mírný zvlnění v táhlých zatáčkách při podobných rychlostech (cca od 200 km/h). Nastavení mám zaručeně tovární, protože nikdo jinej přede mnou tu motorku ladit nemohl. Subjektivně mám pocit, že se to mírně zlepšilo výměnou oleje v tlumiči řízení za hustší.
Jinak Mari, ty máš najeto 20.000 km??? Čéče, mám motorku o 3 roky novější a mám už skoro 30!

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 15:02 | Nahoru | #26
gumacik jj čejen to bue ono :D

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 21:33 | Nahoru | #27

Smrči GSX-F>Zajímavý úkaz, ale když tak o tom přemýšlím, taky čas od času pozoruju mírný zvlnění v táhlých zatáčkách při podobných rychlostech (cca od 200 km/h). Nastavení mám zaručeně tovární, protože nikdo jinej přede mnou tu motorku ladit nemohl. Subjektivně mám pocit, že se to mírně zlepšilo výměnou oleje v tlumiči řízení za hustší.
Jinak Mari, ty máš najeto 20.000 km??? Čéče, mám motorku o 3 roky novější a mám už skoro 30!



jsem sváteční jezdec...

PS: už sis dělal test??? lol

Naposledy editováno 22.08.2008 21:35:20

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 21:34 | Nahoru | #28
žádný odborný rady někoho,kdo by věděl,co konkrétně dělat z podvozkem???

Busa - vlnění...!?

22.8.2008 v 21:52 | Nahoru | #29
Přitvrď..pak spekuluj dál, to jest rada má odporná..

Busa - vlnění...!?

23.8.2008 v 14:15 | Nahoru | #30
Zvlneni Busy v zatackach pri rychlostech nad 180km/h je normalni jev ,ktery se pri zatizeni batuzkem objevuje jen velmi zridka ,spis vubec. Ma to za vinu kroutak a vykon ...Nekdy ztrati pri vyjezdu v naklonu zadni kolo patricnou adhezi a hned se chyti-nasledkem je rozvlneni motorky ,ktere s vibraci riditek nema nic spolecneho a s nastavenim vidli taktez. Pokud jsem jezdil pilu ,tak bylo nejlepsi zatizeni zadku cca 60kg batuzkem ..Tam i prokluz zadniho kola pri rychlostech nad 300 km/h byl minimalni -da se rict neznatelny. Kdyz jsem se snazil jet 300 a vys solo ,tak se zadek obcas protocil pri tech rychlostech opravdu znatelne. Stacila minimalni nerovnost asfaltu a zadek se evidentne protocil.Jednou mi pri prujezdu Semeringu utekl zadek cirka v 260ti o dobreho pul metru,tehdy ve me hrklo jak ve starych hodinach a tancoval jsem dalsich 200m ,nez jsem masinu po vyjezdu ze zatacky srovnal-jedine stesti bylo ,ze ta dalnice je tam 3proudova a byla v te chvili prazdna. Potreboval jsem na srovnani opravdu vsechny 3 pruhy. Pak jsem se podruhe dival ,proc ...Pri vyjezdu v zatacce je tam mala nerovnost ,jak napojovali dalsi cast asfaltoveho koberce po cele sirce cesty-takovy 5cm pasek..To me dokazalo zadek rozhodit a rozvlnit motorku. Kdyby Busa uz v serii nemela tlumic rizeni ,tak bych to asi nerozdejchal.
Nastaveni podvozku prenech radsi odbornikum-pokud ho mas nekym rozstelovany. Pokud mas tovarni nastaveni ,tak bych do toho nesahal.Je to celkem veda ho vyladit. Mi ho naladili pri prestavbe a pak jsem uz na to nikdy nesahal-jedno ,jestli jsem jel sam ,nebo s batuzkem-rozdil byl zanedbatelny ,pac busa je uz v serii ladena celkem natvrdo..
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist